P&O Cruises

P&O Cruises

Początków P&O Cruises można doszukiwać się już w roku 1837, kiedy to Peninsular & Oriental Steam Navigation Company rozpoczęła obsługę pasażerów oraz przewóz poczty z Wielkiej Brytanii do Portugalii i Hiszpanii. Sieć usług szybko się rozrastała i już w 1860 roku objęła Indie, Chiny, Japonię i Australię, a pierwsze okazjonalne rejsy wycieczkowe miały miejsce w 1840 roku.

Obecnie P&O Cruises jest największym operatorem rynku brytyjskiego, a jego flota rozwija się bardzo dynamicznie od 1995 r. czyli od wprowadzenia statku MV Oriana. W 2003 r. P&O Cruises stało się częścią Carnival Corp. & PLC, a do floty zostały przyłączone dwie siostrzane jednostki - Oceana (zbudowana w 2000 r.) oraz Adonia (zbudowana w 2001 r.). Statki P&O Cruises większą część roku pływają z Southampton, a znaczna część rejsów trwa 14 dni. Każdego roku statki oferują również szereg krótkich mini-rejsów od 2 do 7 dni, a MV Arcadia i MV Aurora mają w ofercie również rejsu osiemdziesięcio- czy studniowe. MV Adonia, mieszcząca na pokładzie 710 pasażerów, jest najmniejszą jednostką armatora i w swojej ofercie ma mniej popularne kierunki, jednak w marcu 2016 r. najprawdopodobniej zostanie oddelegowana jako pierwszy statek linii eco line Carnivel Corp. Statki MV Oceana, MV Ventura oraz MV Azura w okresie zimowym znajdują się na Karaibach (z portem macierzystym na Barbados) oferując rejsy 14-dniowe, natomiast Oriana w swojej ofercie ma rejsy zarówno na Morzu Karaibskim jak i europejskie rejsy z Southampton. Britannia najnowszy i największy statek P&O Cruises, zadebiutował wiosną 2015, waży 141 000 ton i na swoim pokładzie pomieści 3647 pasażerów a jego matką chrzestną jest sama królowa Elżbieta II.

LiveZilla Live Help